fredag den 15. juli 2016

Maj og Juni

...læseferie og eksamener....

Som nævnt i et tidligere indlæg (her) føltes det som om, jeg først rigtigt kunne trække vejret igen, da jeg fik læseferie - så travlt har jeg haft i starten af 2016!

Selvom læseferien også var presset med utroligt mange sider, der skulle læses og ting, der skulle forberedes, var tiden alligevel mindre hektisk end de forgangne måneder.

Jeg begyndte fx at træne hver morgen - blot et kort opvarmningsprogram, ikke så meget for motionens skyld, mere for at komme op og få gang i kroppen.

Programmet er udarbejdet af backonpointe og det er fundet her

Maj måneds katte....

...har vi ingen af, men min bonus-søn blev 16 i starten af måneden, hvilket blev fejret hos mine svigerforældre i deres skønne have.



Få dage senere stod byens kirsebærtræer i fuldt flor - de Japanske kirsebærtræer står på kirkegården. Det almindelige kirsebærtræ står uden for vores opgang.




Lidt senere på måneden fulgte de smukke syrener efter - her en enkelt lille gren i en vase i vinduet.


Resten af maj blev som nævnt i tidligere indlæg brugt på at køre rundt i Danmark med min kæreste imens jeg selv læste til eksamen samt en enkelt skriftlig eksamen blev overstået sidst i maj. One down, two to go!











Sidst på måneden fyldte min ældste datter 14 år. Dette blev blandt andet fejret med frokost for hele familien på Restaurant Sanya i Aalborg.




Juni - den første sommermåned

Læseferien var i fuld sving og eksaminerne ventede lige rundt hjørnet med nr. 2 den 6. juni og den sidste den 16. juni. Der blev knoklet løs, nogle gange både dag og nat.
I den forbindelse fandt jeg ud af, at pebermynte te har en opkvikkende effekt, der minder om kaffe - men er mere behagelig at drikke når der er varmt - især fordi det også smager godt afkølet. Hvis man ønsker det, kan man tilføje sukker, men jeg kan godt lide det uden.
Jeg laver to flasker om aftenen og sætter i køleskabet natten over - så har jeg til om morgenen. Når den ene flaske er tom, laver jeg en ny portion. På den måde har jeg hele tiden en kold portion i køleskabet.


Fordi jeg var så presset på tid, fandt jeg også på meget lette - læs: hurtige - løsninger med hensyn til aftensmad. Vi fik en del færdigretter og det lokale pizzaria så mere til os end normalt, men jeg lavede også mad selv. Blandt andet fandt jeg på at koge en portion frisk pasta og vende den med grøn pesto og store forkogte rejer - nemt, hurtigt og velsmagende!

En anden dag fik vi ligeledes frisk pasta med grøn pesto, men denne gang havde jeg købt en portion laksefars, som blev lavet til laksefrikadeller. Ligeledes nemt, hurtigt og velsmagende!


Den 8. juni blev jeg friet til, men dette kan du læse mere om i et senere indlæg. Ud over dette, fik jeg selvfølgelig afsluttet de sidste eksaminer og fik endelig: 


Starten af min ferie kan du læse mere om her.

I slutningen af denne måned købte min kæreste og jeg et kolonihavehus. Dette har været en drøm i flere år og nu besluttede vi os ganske simpelt for, at NU skulle det være.
Hus-jagten gik ind og det fjerde hus vi så på, blev det vi købte. 

Kolonihaven kan du læse meget mere om i de kommende indlæg, men her er lige et par billeder af haven og huset.



På månedens sidste dag var jeg i Hjørring for at se sommerspil sammen med min ældste datter og min mor. Det var en opførelse af Sound of Music og sommerspillet var som altid en fornøjelse!




God sommer!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar