fredag den 10. juni 2016

Jordbær-Vandmelon-Lemonade




Sidste sommer var jeg så heldig, at få fat i en del vandmelon og jordbær til rimeligt billige penge....men hvad skal man så stille op med det?
Jeg lavede "vandmelon-is" af noget af det, da det var mine pigers store ønske. Det var dog ikke noget, jeg var specielt vild med.
Jeg har desværre ikke et billede, men de laves ved at skære en rund skive vandmelon, som efterfølgende skæres ud ligesom en pizza. De "trekantede" stykker får derefter en ispind stukket ind gennem skrællen og lægges i fryseren. Når melonen er frossen er den klar til servering.

Lemonade


Til lemonaden har jeg brugt:

4 dl kernefri vandmelon skåret i tern
½ dl jordbær skåret i halve
saften fra en hel limefrugt (ca 1/4 dl)
½ dl sukker
1 dl vand eller Sprite 




Ingredienserne puttes i blenderen uden vand/Sprite. Bær, saft og sukker blendes jævnt og vandet/Spriten hældes i. Det hele blendes til en jævn drik.



Lemonaden hældes på glas. Pynt evt. kanten af glassene med et jordbær eller en skive melon.


Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Hej det ser sandelig frisk og lækkert ud

    tak for ideen
    God weekend
    Annette

    SvarSlet
  2. mmmm... det ser lækkert ud, på en god sommerdag :-)

    SvarSlet