søndag den 15. december 2013

Hvid chokolade til min far

Har ikke glemt jer - tekst til dette kommer senere....har bare haft virkelig travlt!

Så er jeg her...i dag er det den 1. januar 2014 og jeg nyder, at hele verden virker lidt "stille" i dag efter nattens "bulder og brag".
Jeg har nu endelig et lille pusterum hvor jeg kan finde tid til at føje nogle ord til mine billeder....

Min far elsker hvid chokolade, så jeg har besluttet mig for, at lave en chokoladekalender til ham. 

Først smeltes den hvide chokolade over vandbad....



Dernæst skal den smeltede chokolade "hældes" over i formene. Jeg har forsigtigt åbnet en almindelig chokoladekalender og taget "formen" ud....jeg har også selv spist al den dårlige mælkechokolade, som var der i.....hi-hi-hi.
Formen er blevet vasket i sæbevand og skyllet i rent vand og lagt til tørre på et viskestykke natten over.
Så er formen helt klar til den smeltede chokolade.

Herunder er chokoladen hældt i formene....nu skal vi bare vente på, at det "størkner".

Næste dag fastmonterede jeg formen ved hjælp af dobbletklæbende tape - sorg for at vende formen rigtigt i forhold til forsiden og lågerne i kalenderen!

Selve kalenderen blev også lukket igen ved hjælp af dobbeltklæbende tape, hvilket man måske kan se på det sidste billede.

Mit billede af selve kalenderen blev desværre ikke til noget, da kvaliteten var MEGET dårlig.





Glædelig jul - og god fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar