torsdag den 3. april 2014

Mere marts...

Forår i luften...

Jeg starter "Mere marts" med et billede af begge mine børn på cykel ☺
Dette var den første dag, hvor vi alle 3 var ude at cykle - pigerne på nye cykler.
Solen skinnede hele dagen, mirabelle-træet i baggrunden var næsten sprunget ud og vejret var herligt!
Inden aftensmaden tog vi derfor lige en kort cykeltur rundt i området....


På job...

Jeg var på loftet for at lede efter stof til en gyngestol, jeg arbejdede på. Deroppe, øverst i en kasse julepynt, fandt jeg denne lille krydderihylde.
Jeg tog den med ned på værkstedet, pudsede den let med noget sandpapir og malede den.
Først med spærrende grunder og derefter med en hvid mellemgrunder. Til sidst fik den 2 lag hvidt maling (glans 50) og kom derefter til salg ovre i butikken ☺

Se, hvor fin den blev...


Her er endnu et forårsbillede - denne gang fra jobbet.
Vi havde på dette tidspunkt endnu ikke haft en dag, hvor der var varmt nok til at smide jakken, men jeg sad i et hjørne i læ for vinden med solen skinnende på mig.
Jeg var ved at pudse skuffer til en kommode, og mens jeg sad og gjorde det, smøgede jeg mine bukser op til knæene.

At dømme ud fra farven på mine ben har de savnet solen voldsomt ☺
I weekenden havde Sofie travlt med at male fastelavnstønde. Ugen efter skulle hun holde fødselsdag for klassens piger, som var inviteret hjem til fastelavnsfest....

.....og moderen (altså mig ☺) havde travlt med et gammelt skab, som jeg havde besluttet skulle stå i køkkenet.

På billedet har jeg pillet lågen af og skal til at fjerne hylder og pynt fra skabet - jeg ville bare sikre mig først, at skabet faktisk også KUNNE stå, hvor jeg havde tænkt mig - og kunne bruges til det, jeg ønskede - og det kunne det heldigvis ☺


I weekenden nåede jeg at give skabet grunder. Jeg vil ikke male "bag-væggen" i skabet, da jeg vil prøve at skaffe noget selvklæbende folie eller hyldepapir at beklæde den med. Det samme gælder hylderne.


Ny uge - med børnefødselsdag ☺

Jeg nåede at blive færdig med at male selve skabet inden børnefødselsdagen - lågen må vente til en anden gang. Skabet er blevet malet hvidt indvendigt og solgult udvendigt.

Om aftenen er det rigtigt hyggeligt at sidde i sofaen i køkkenet med alle lamper slukket og så kun stjerne-lyskæden tændt ♥



Sofie blev også færdig med sin tønde i weekenden.

Her står den fyldt med konfetti, clementiner og slikposer til 10 piger og venter kun på at blive hængt op i klatrestativet på legepladsen.

Så stod alle de udklædte piger i kø for at slå "katten af tønden" ☺
Få dage efter fødselsdagen kom renoveringen så tæt på, at fodboldbanen nu er væk - fra nu af og ca 1½ år frem bliver det kun værre........



Mere job....

Jeg arbejdede på en kommode, som startede med at se sådan her ud, da vi fik den ind ->

Den oprindelige idé var, at male kommoden hvid og putte en tapetbane på skuffefronterne og så måske beklæde knopperne med matchende stof.
Idéen måtte desværre opgives, da det ret hurtigt stod klart, at vi ikke kunne få knopperne af. De var både skruet OG limet fast, og vi ville derfor risikere at ødelægge kommoden i et forsøg på at få knopperne af.

Vi ønskede dog stadig, at der var lidt andet end bare hvid på kommoden, så mens værkstedet var lukket i en uge, fandt jeg en fin idé på Pinterest ☺

Lige før "ferien" blev jeg færdig med denne fine lille ramme.
Da jeg fandt den, var den nikotin-gul og plettet.
Jeg rensede den og malede den pink, men sørgede for ikke at dække den fine guldkant med maling.
Blondestoffet blev sømmet fast på bagsiden, så nu kan rammen bruges til at hænge øreringe på.
Her er et par billeder af den færdige kommode... 
Jeg endte med at male skuffernes udvendige sider og knopperne i en lys grøn farve, mens resten af kommoden blev malet hvid.

Fritid....

Min yngste datter går til springgymnastik og jeg har her i marts været til 2 opvisninger ☺

Først i den lokale skoles hal, hvor gymnsatikforeningen holdt forårsopvisning og ugen efter i en større idrætshal med gymnastikforeninger fra hele Nordjylland.

Det var sjovt at se den udvikling der er sket med holdet det sidste år - hvor gode de er blevet, blandt andet til at følges ad til musikken under opvisningen. Og så er der altid nogle dygtige voksenhold at se på også.


Hvis du gerne vil se videooptagelsen fra den store opvisning, kan den ses her.


I Aalborg er der blevet opført "Musikkens Hus", som holdt åbningsfest med fyrværkeri her den sidste weekend i marts. Jeg kunne se fyrværkeriet og høre musikken helt hjem til mig, så i det kvarter fyrværkeri/musik-showet varede stod jeg ved mit åbne køkkenvindue og fulgte med ☺



Og så sluttede marts måned, mens Solen lignede en blodappelsin ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar