fredag den 10. juli 2015

At komme på plads... (Part 2)

....og have tid til lidt kreativt...

Det kan være lidt af en udfordring at finde tid til alt det, jeg gerne vil, når jeg også har et fuldtidsjob at passe. Men jeg skulle til navngivnings-fest sidste weekend og der skulle min niece have en hjemmelavet gave - og det samme skulle hendes forældre.
Jeg har ikke fået taget billeder af selve processen, men kan godt prøve at forklare det. Først skal I dog lige se resultatet:





Først lavede jeg en skitse på pc, hvor bogstavernes form var den rigtige. Dette tegnede jeg over på ternet papir i frihånd. Man kunne sikkert også lave et udprint, hvis man kunne finde den rigtige bogstavstørrelse. Dette havde jeg dog ikke mulighed for.
Har man mulighed for at bruge printer til det, kan man muligvis benytte denne metode til at lave det færdige motiv.
Da jeg havde lavet tegningen på ternet papir (jeg havde målt billedrammens størrelse af på papiret først), tegnede jeg den over på madpakke-papir. Så vendte jeg madpakke-papiret og tegnede motivet op spejlvendt (på den måde undgår jeg, at det endelige motiv bliver spejlvendt). Derefter vender jeg igen papiret, taper det fast på hvidt kraftigt papir og tegner eller skraverer oven på det retvendte motiv. Blyet på bagsiden af papiret (altså det spejlvendte motiv) smitter derved af på det rene hvide papir (og efterlader et retvendt motiv). Så er det ingen sag efterfølgende at fjerne madpakke-papiret og forsigtigt tegne det retvendte motiv op med farvestrålende tusch!

Mit hjem

Jeg har nu endelig fået glaslågerne monteret på mine væghængte skabe. Hold op, hvor er jeg glad for resultatet!
Det eneste jeg mangler nu (i den afdeling af stuen) er at få hængt billeder op, stillet personlige ting frem, ordne ledninger under skabene (til tv osv) og fjerne den blå beskyttelse fra de sidste låger.

Det betyder ikke, at jeg er færdig med stuen. Jeg mangler stadig at hænge lamper op og billeder på de andre vægge. Jeg ønsker mig også et nyt spisebord og -stole og flere vægskabe på den modsatte væg....og så vil jeg gerne have et langluvet, hvidt gulvtæppe henne ved sofaen.



I går da jeg sad og gik billeder igennem faldt jeg over nogle flere fra de første par måneder her i lejligheden, så dem tænker jeg I får nogle af her i min ferie - og så får jeg forhåbentligt tid til at komme mere på plads i mit hjem!

I dag kommer begge mine børn hjem efter 14 dages ferie. Den yngste har blandt andet været på ferie hos mormor & morfar (altså mine forældre). Så min mor kommer altså i dag og hun har lovet at hjælpe mig med at få en lille smule styr på mit nye kælder-hobby-rum....som næsten er stoppet til randen! Mon ikke der måske kommer lidt billeder fra det?



Inden jeg smutter helt for nu, vil jeg lige vise Jer et billede af en chiliplante, som jeg har fået af min kæreste. Han har passet og plejet den og nu har jeg fået den. Den hedder "Sweet Cayenne" og dens frugter er IKKE stærke - de smager som sukkerærter!




God sommer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar