torsdag den 9. juli 2015

At komme på plads... (Part 1)

Tager åbenbart også tid i min familie!

Jeg må jo erkende, at juni heller ikke blev måneden, hvor vi fik det sidste pakket ud eller kom helt på plads....
Det blev heller ikke gjort nemmere af, at jeg i starten af juni fik arbejde igen, hvilket jo betød, at der nu kun var weekenderne til at nå lidt mere end de helt dagligdags opgaver. Jeg var simpelthen for træt i hverdagene!

Heldigvis var min kæreste sød til at hjælpe med at få hængt lidt gardiner op, hente nye møbler i Ikea og hænge dem op, mens jeg var på arbejde - jeg skulle "bare" selv samle dem først...


Gardin på yngstes
værelse
 En af de første dage med godt vejr og lidt varme også, gik vi op på områdets nye Multibane og spillede fodbold. Det blev en rigtig hyggelig eftermiddag med et par timers fodbold - og et dejligt afbræk fra flyttekasser og flytterod! Lige det vi trængte til....


Det hele stod dog ikke på flytterod derhjemme. Der blev også tid til at hygge med blomster og stearinlys. Sådan noget er det, der er med til at gøre boligen til et hjem, så jeg købte liljer og satte i vaser i stuen og køkkenet. Og de dage, hvor det regnede tændte vi stearinlys i stuen. Det var rigtigt hyggeligt, selvom der var regn uden for og flytterod indenfor....






Vandskade og møbel-mangel!

Som det sikkert kan ses på billedet her ved siden af, så mangler der nogle møbler i stuen.... Og hvorfor nu det?
Jo, ser I, der er noget jeg ikke har fået fortalt Jer.
36 timer før flytningen gik min kæreste og jeg ned i den kælder, hvor mit ekstra kælderrum - mit hobbyrum - er, og prøv at se på billederne herunder hvilket syn der mødte os:  



 Nemlig. Vandskade.

Der var simpelthen trængt kloakvand op gennem risten i kældergangen og derfra var det trængt ind i mit kælderrum. Der var det så trængt videre op i mine møbler, et gulvtæppe, en kasse med bøger og en del andre ting.... ØV!





Nogle af de ødelagte møbler skulle have stået i min nye stue....
Så pludselig havde jeg et nyt hjem, men ingen møbler til stuen. I midten af måneden blev der tid til en Ikea-tur og så fik jeg købt nye møbler, men hvor er det ærgerligt med dem, der er ødelagte. Nu afventer jeg forsikringsselskabets dom over de ødelagte ting.

Nye møbler!
Som man siger, så er intet så skidt, at det ikke er godt for noget. Og nu skulle jeg jo pludselig - af tvang og nød - have nye møbler. 
Så ud til Ikea efter møbler - og hold da op! Sådan nogle kasser fylder altså pænt meget, når først de kommer ind at ligge på et stuegulv.





 Her kommer lidt før og efter (eller rettere "undervejs") billeder fra stuen. 
Jeg vil lige sige, at de blå låger og skuffefronter altså ikke er blå. De er hvid højglans - det blå er noget beskyttelsesfilm.




Pludselig kom vi til en stikkontakt, som skabet ville blokere (bare rolig, vi vidste det godt fra starten). Udfordringen bestod ikke i at finde en måde at skære hul på, så man kunne komme til stikkontakten. Nej, udfordringen bestod i at få ført ledningen neden-ud så man kunne komme til en evt forlængerledning nedenunder skabet. Vi løste det ved hjælp af en fil og så førte vi forlængerledningen gennem åbningen INDEN skabet blev monteret på væggen. Under monteringen blev ledningen holdt fast i rillen ved hjælp af et stykke malertape. Da skabet var monteret, kunne jeg forsigtigt trække ledningen nedad og få den fri af tapen - som i øvrigt fulgte med og derefter kunne pilles af og smides ud.





Derefter kastede jeg mig over et lille hjørne i køkkenet, hvor jeg lige siden indflytningen har ønsket at lave et "café-bord"....

Før
Efter

Nu mangler der bare en hylde over radiatoren og et par andre småting, så er hjørnet færdigt.
I entreen var der VIRKELIG rodet. Det skulle også have en ende nu. Først fjernede jeg alt uvedkommende fra gangen (på nær de flyttekasser, jeg ikke har andre steder at stille). Derefter blev gulvmåtter skiftet og skoskabene blev samlet. Nu mangler der bare at blive hængt lidt ting på væggene og måske et opbevaringsmøbel mellem dørene til pigernes værelser....



 



Inden jeg lukker helt ned for juni måned, vil jeg vise endnu et billede fra stuen, efter min bedstefars gamle vægur blev hængt op. Vi har desværre endnu ikke fået det til at gå.


Så er der vist bare tilbage at ønske god sommer og god ferie til de, der har det. Jeg har først ferie i juli måned, så mon ikke der kommer lidt aktivitet her på bloggen?













Tak fordi I læste med - og nyd så lige min udsigt fra altanen!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar