mandag den 7. marts 2016

Januars oprydninger....

...så kom jeg igen bagefter på min blog!

Mit grydeskab er i fin orden. Alle mine gryder blev sorteret og ryddet op i, da jeg flyttede - og der er ikke kommet nyt til siden.



Før

Skabet under vasken blev ryddet op for mindre end en måned siden, hvor jeg fik opvaskemaskine - men det trængte da lige til en god omgang rengøring, før det var særligt præsentabelt!


Efter
Mine hylder holder jeg også orden på, men der skulle lige tørres støv af.
Sådan! Så blev anden uge indhentet....

Åbne hylder over vasken
Oprydning uge 3

Nedenstående tekst er skrevet for længe siden, så bær over med de anvisninger af dage og tidspunkter der ikke passer ift. at dette først kommer op på bloggen her i marts måned.

I dag er sidste dag i den tredje uge af mit oprydnings-projekt. Indtil videre er denne uge blevet brugt på eksamen og på at indhente de manglende opgaver fra uge 2.
I mandags skulle jeg have læst om opgaverne i uge 3, det har jeg blandt andet brugt dagen idag på. Vil du læse med, kan du finde det her. Da jeg ikke har særligt meget plads til at opbevare madvarer bør denne opgave kunne laves forholdvis hurtigt.


Tirsdag skulle altså handle om bageplader og lignende. Nu bager jeg ikke særligt tit - måske et par gange om året ud over til fødselsdage - så den opgave er hurtigt løst. Alle forme osv har jeg samlet i en "kasse" ovenpå et køkkenskab. På den måde optager ting, jeg meget sjældent bruger, ikke plads i mine køkkenskabe. De ting jeg ofte bruger - fx bageplader er i skuffen under komfuret.


Onsdag og torsdag handlede om dåsemad og krydderier - det blev overstået på 5 minutter! Fredag og lørdag stod i spisekammerets tegn. Da jeg som nævnt ikke har et spisekammer, var denne del af opgaven meget hurtigt overstået - og ligefrem at lave en liste over fødevarerne ville nok være at overgøre det for 3 hylder i et almindeligt køkkenskab.

Sidste dag - idag -  skulle bruges på at sortere drikkedunke og plastikkrus, men da jeg allerede gjorde det, den dag jeg ryddede op i plastikbeholdere (her), så er jeg faktisk færdig med denne uges opgaver. Det tog under 10 minutter - 30 minutter i alt inklusiv rengøring af hylderne i skabene.


Tak fordi du læste med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar