lørdag den 31. august 2013

Vores entré og den lange vej til mål

Vi flyttede ind i vores lejlighed i februar 2012. 

Et år senere flyttede min kæreste og hans søn for sig selv, og pludselig skulle vi til at indrette det hele forfra...Heldigvis ELSKER jeg at indrette!

Her er billeder fra da vi først flyttede ind:

På det øverste billede står jeg i køkkenet og fotograferer ned mod hoveddøren. På det nederste billede står jeg ved hoveddøren og fotograferer over mod det ene værelse. 


I 2012 fik vi en flot reol i indflyttergave af min svigermor.
Senere købte vi selv de sorte kasser og skufferne. 
Det hele er købt i IKEA.
Den knaldrøde reol kom til at bestemme farvesammensætningen i entreen. Resultatet blev rødt, hvidt og sort. Min søster gav os det store fad i stål - også fra IKEA. Så "sølv" blev også en af farverne. Efter min kæreste flyttede i 2013 har jeg også tilført et strejf af gult.


Om igen!

I februar 2013 flyttede min kæreste igen og så startede det hele forfra - men den fantastiske reol nænnede han ikke at skille mig af med - og mange tak for det!!

Ideerne manglede ikke, men ting tager tid og koster penge. 
Børnenes værelser har førsteprioritet, men entréen kunne jeg arbejde på sideløbende.
Billederne her til venstre giver en idé om formen på vores entré/gang. På første billede står jeg igen i køkkenet, og det ved siden af er taget fra næsten samme vinkel som det året før. I bunden er det midterste billede taget lige præcis fra dette værelse og over mod hoveddøren og det store værelse (soveværelset), hvor jeg har stået og taget det første billede i bunden. Der kan man fornemme døren ind til det sidste værelse lige til venstre for skoreolen. Det sidste billede er taget helt modsat det allerførste: Fra hoveddøren og op mod køkkenet!

Skabet i entreen har "mistet" den ene låge (den står i kælderen). For at tilføre noget feminint til gangen, har jeg valgt at dekorere indersiden af skabet med røde roser (på gavepapir). De sorte kanter er lavet med elektriker tape. Først dekorerede jeg bagsiden og derefter bunden og til sidst lavede jeg hylderne hver for sig. Jeg har brugt decoupage lak som lim. Inden hylderne kom på plads blev alt kantet med elektriker tape (gummed tape). Bøjlestangen var der i forvejen og blev blot tilført sorte metal bøjler og en enkelt rød med Minnie Mouse.


All done!

Så blev der ryddet op og gjort rent. Og pludselig syntes jeg der manglede noget. Et eller andet. Noget farve måske?

Jeg besluttede mig lynhurtigt for at væggen ud til køkkenet skulle males rød! Det havde længe været meningen at væggen overfor (den med hoveddøren i) skulle males sort, ligesom det er planen at skabslågerne skal have tavlelak. 

Planen med den røde væg ville derfor være at tilføre noget farve - endnu mere farve - til entréen...og "binde det røde" sammen, så det ikke bare virkede tilfældigt, men som om det var meningen - hvilket det jo er!

Derfor gik jeg straks igang med at male endevæggen og jeg er selv temmelig godt tilfreds med resultatet. 

Malingen er købt hos Flügger Farver og "hedder" 1408. Samtidig bestilte jeg til den sorte væg.
Jeg bestilte en MEGET, MEGET mørkebrun, som ser sort ud, når der er malet 2 gange. Den hedder 5488 - også fra Flügger Farver.

Da den sorte væg var tør blev vores nøgleskabe osv hængt på plads igen. Alle huller blev genbrugt, da tingene skulle hænge samme sted som før - blot på en sort væg i stedet for en hvid. Og så blev rammen foroven skiftet ud med et rødt træhjerte min ældste datter har lavet i sløjd med ordet "MOR" brændt ind i sort.


En plads til skoene

Det begyndte at se ud af noget. Jeg gik straks efter i gang med at give skoreolen sort træbeskyttelse. Desværre viste den dækkende træbeskyttelse sig at være knap så dækkende, så jeg endte med at skulle give 4 gange træbeskyttelse før reolen var sort og ikke brun!!

Det tog lang tid, både pga tørretiden men også fordi reolen har små huller i hver hylde - og hvert hul skulle jo have farve på ALLE kanter.

Til sidst var den endelig færdig, tør og kunne samles!


Derefter blev der holdt en pause i entréen, hvor der blev arbejdet i andre rum eller holdt sommerferie (ja, så lang tid var der pludselig gået). Billederne fra disse projekter er ikke helt klar endnu - og nogle af tingene har I allerede set, da meget af tiden gik med min store piges værelse.

Det næste der blev lavet i entréen var "skriften på væggen" som jeg også nævnte i går (lige bortset fra at der blev købt en sort kurv til tasker, som blev stillet på toppen af skoreolen...).

Rigtig god dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar