søndag den 1. september 2013

Kærlighed på flaske...

Hvem kan ikke bruge det? Jeg kan godt - i hvert fald på de "blå dage"...


Derfor besluttede jeg mig for at lave mig min egen lille flaske kærlighed efter at være blevet inspireret på Pinterest.

Det eneste jeg skulle bruge var en lille glasflaske med korkprop, sytråd, 2 små paillet-hjerter og lim. Se selv hvordan: 



Her kommer vejledningen lidt mere udførligt:


1. Find en lille flaske med korkprop - proppen er vigtig, da en synål skal kunne trykkes igennem.

2. Find nål og rød sytråd frem.

3. Find hobbylim frem.

4. Find 2 små røde hjerter - fx som mig 2 små paillethjerter. Det kan også være små papir/pap hjerter eller lignende.

5. Tråd nålen og spænd en knude i den ene ende af sytråden. Knuden skal være så stor, at du ikke kan trække knuden gennem korkproppen. Jeg spændte 4 knuder oveni hinanden.

6. Tryk nålen gennem proppen. Dette er ret hårdt og du skal passe på, at nålen ikke knækker. Jeg brugte en tang til at hjælpe med at trække nålen igennem. Husk at prikke nålen igennem, så knuden kommer til at være på proppens top!

7. Mål dig frem til det rigtige sted, hvor hjerterne skal være. Husk at tjekke placeringen i forhold til flaskens størrelse! Klip sytråden til.

8. Lim hjerterne sammen med sytråden imellem sig. Lad tørre.

9. Sæt proppen i flasken - og violá: Kærlighed på flaske!


God fornøjelse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar