onsdag den 11. september 2013

Mælkeflasker

Mine piger vil gerne have mælk med i skole, men ikke hver dag. Skolemælk-ordningen vil derfor være for dyr en løsning for os. 
Hidtil har vi løst det ved at de IKKE har fået mælk med - eller kun når jeg har været heldig at finde de små 0,25 L mælk - som INGEN af vores lokale forretninger sælger...ØV! De koster i øvrigt også næsten ligeså meget som en hel liter gør, så det er egentlig også alt for dyrt.

Vi har nu fået fingrene i nogle plastflasker som rummer 0,25 L - og de er blevet dekoreret med intet mindre end guldglitter!! 


Jeg har skåret en skabelon med ordet MÆLK (maskeringstape), som blev klistret på hver flaske. "Hullerne" blev smurt ind i decoupage lim og bagefter blev det hele drysset godt over med guld-glitter. Tapen blev fjernet straks og flaskerne stillet til tørre.
Imens de tørrede blev propperne smurt ind i lim på toppen og også drysset over med guldglimmer.

Da begge dele var tørre, blev det smurt ind i et ekstra lag decoupage lim, både for at holde på glimmeren og for at øge holdbarheden. Da hele herligheden var tør hældte vi mælk på flaskerne og stillede dem på køl, så de er klar til madpakken i morgen.

Nej - først testede jeg om de kunne tåle at blive vasket af under vandhanen og det kan de. Jeg ved ikke om de har godt af at ligge i blød, og da jeg ikke har en opvaskemaskine kan jeg desværre ikke undersøge om de kan tåle at gå i opvaskeren. Men almindelig opvask kunne de altså godt tåle.


Hav en super god nat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar