mandag den 9. september 2013

Halloween drikkeglas

Ideen stammer fra et glas set på Etsy.com. 

På deres glas er teksten ætset ind i glassets bund. Jeg besluttede mig for at lave vores egen DANSKE version - blot ved at skrive med en porcelæns-pen under bunden af glasset. 
Porcelænspenne fås i flere varianter hos bl.a. cchobby (Creative CompanyHER og Panduro  fx HER.
Min pen er hvid og er købt gennem cchobby og skal i kold ovn i 90 minutter ved 160°C. Men før det skal det malede lufttørre i minimum 4 timer.
Jeg fandt et glas fra IKEA, som jeg valgte at skrive under bunden på. HUSK at du skal skrive spejlvendt. Dette glemte jeg første gang - så måtte jeg vaske glasset af og starte forfra. Bagefter tørrede det og til sidst kom det i ovnen. Jeg lod det køle af natten over i ovnen.

For at være sikker på, at teksten bliver på glasset, er det en god idé at vaske bunden i opvaskemiddel først - og derefter undgå at røre bunden før det er brændt. På den måde undgår man "fedtpletter" på glasset, som kan få farven til at "glide af".


RIGTIG GOD FORNØJELSE!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar