mandag den 4. januar 2016

Selv-klip når man er barn!!!

Min yngste datter har klippet sig selv - hjæææælp!!!!

Min yngste datter var alene hjemme en dag i september, hvor en kam desværre satte sig ubehjælpeligt fast i hendes hår. Hun så ikke anden udvej end at klippe kammen fri!! Efterfølgende "rettede hun lige håret til"....

Resultatet blev som på billedet her ved siden af....

Gode råd var dyre.... Jeg anede ikke hvad, jeg skulle gøre, da hun desværre havde klippet "hen over midten" og desuden havde klippet håret helt ned. 

Jeg endte med at lade det vokse mere ud, før vi tog stilling til, hvad der skulle ske med håret. Selv ville hun gerne have enten side-cut eller under-cut, men da hun havde klippet for langt over midten til det ene og for højt til det andet, var der ikke andet at gøre end at vente.
Heldigvis lod det meget korte hår sig forholdsvis nemt skjule under sideskilninger som den nedenfor.

 





Efter cirka en måned var håret blevet så langt, at det ikke længere kunne skjules under det andet hår, og vi måtte derfor finde på noget andet....
Miss S. fik sin vilje og jeg forsøgte mig med et side-cut og en gang page.

Processen kan ses herunder i billeder:

1: først samles alt håret i en hestehale som klippes af lidt nede af ryggen = skulderlangt hår.

Da Miss S. stadig ikke var helt sikker på, hvad hun ønskede, der skulle ske med sit hår, fik hun lov at gå med det korte i et døgn. Der efter kom hun og sagde, at hun ønskede side-cut. 







2: Skilningen laves, der hvor side-cuttet ønskes


 3: Side-cut laves med trimmer
4: Det korte hår rettes til med trimmeren i den ønskede længde (Vi brugte 9 mm)







 Da side-cuttet var lavet forsøgte jeg at lave pagen, så godt jeg kunne. Taget i betragtning, at jeg ikke er uddannet frisør, synes jeg faktisk resultatet blev ok.






 

Bagefter lavede vi store bølger i håret for at skjule eventuelle ujævnheder i frisuren - hun skulle nemlig til fødselsdag dagen efter. 





































Tak for din tid - og pas på saksene!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar