lørdag den 9. januar 2016

Ugen der gik....

Declutter 365 - mit oprydningsprojekt

Som jeg skrev i starten af denne uge (her), så er jeg hoppet med på Taylors "oprydnings udfordring" ovre på Home Storage Solutions 101.

I starten af ugen var mit køkken voldsomt rodet, hvilket I måske husker? Ellers er der her en chance for at få det genopfrisket!



Jeg har fulgt Taylors kalender og snydt lidt foran, da jeg skal læse til eksamen hele dagen imorgen. Jeg har således afsluttet ugens udfordring en dag før tid. Jeg har ikke billeder af, at jeg har sorteret grydelapper, viskestykker, batterier og el-pærer, men jeg har billeder af det andet, jeg har lavet her i ugen.

Tirsdag skulle jeg sortere køkkenredskaber, men da jeg gjorde det i forbindelse med flytningen og ikke har købt nye siden, var det hurtigt gjort - jeg bruger dem, jeg har. Nogle få (fx juliennejern) bruger jeg måske kun nogle få gange om året, men jeg ville mangle det, hvis jeg smed det ud. Det fleste andre køkkenredskaber bruger jeg hver uge. 

Onsdag var det vaskens tur og området omkring. Som jeg I kan se her, så har jeg allerede fået en del organiseret under vasken, så denne gang fokuserede jeg på området omkring selve vasken. Resultatet ses på billedet her ved siden af. Metalkrukken er til bestik, der ikke må komme i opvaskemaskinen, den hvide keramikkrukke er fra Ikea og bliver brugt til opvaskebørster og svampe. Hvorfor har jeg 3 opvaskebørster? Den pink er min datters, så jeg har faktisk kun 2: En med lidt stive børster, som vi bruger, når vi skyller af og en med bløde naturhår, som jeg bruger, når jeg vasker op i hånden.
På den modsatte side af vasken har jeg håndsæbe, neglebørste og håndcreme på en lille hvid kageopsats. Det lille glas askebæger er til mine ringe, når jeg vasker op og gør rent og den hvide krukke med blåt mønster er et glas, der har været amarenakirsebær i. Glasset er gjort rent og bliver nu anvendt til brugte batterier. Når en af os skal i flaskecontaineren tager vi batterierne med og putter i genbrugskassen til batterier, som er samme sted som flaskecontaineren.

Torsdag var det køkkenbordene og fredag var det køkken-spisebordets tur. Da jeg ikke har et spisebord i køkkenet, brugte jeg begge dage på mine køkkenborde - og som I nok kan se ud fra rodet på billedet, var det også nødvendigt at bruge mere end 15 minutter på at komme til bunds i det. Det tog i alt en time og så havde jeg også gjort rent - men hold da op en forskel! Alt ser så rent og pænt ud.

















I dag har jeg ordnet den lille hvide reol, sat det ene champagne-kort i ramme (har skrevet endnu en ramme på indkøbssedlen til det andet champagne-kort), ryddet lidt op i vindueskarmen, sorteret grydelapper, viskestykker, batterier og pærer.... Desuden har jeg været ovre i den store kælder efter kælke til pigerne, da vi nu endelig har fået sne! Da jeg alligevel var derovre, samlede jeg en pose med ting, jeg ville have med tilbage til lejligheden. Disse ting har jeg også brugt tid på at stille på plads. Alt i alt en ganske hyggelig lørdag.
















Endelig fik jeg min lampe op...

Da jeg boede i min gamle lejlighed købte jeg denne lampe, som jeg ville have op at hænge i køkkenet. Jeg ville dog have den malet guldfarvet. Der gik noget tid fra jeg fik den købt og til jeg fik tid til at male den - og i mellemtiden havde jeg besluttet mig for, at den skulle være sølvfarvet! Jeg nåede aldrig at male "blomsterne" på lampen, så disse er stadig hvide, selvom alt andet blev malet sølv. Det giver faktisk en flot effekt.
Pludselig var tiden gået og jeg stod midt i flytningen - uden nogensinde at have fået min lampe hængt op!
NU!! Er den endelig kommet op og er blevet samlet....den er lige præcis, som jeg havde forestillet mig. Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal lade lampen være som den er, male "blomsterne" sølv ligesom resten eller........? Uanset hvad, så bliver den som den er for nu - så der er tid nok til at jeg kan nå både at bestemme mig og ombestemme mig mange gange, før jeg igen får tid til at gøre noget ved lampen (haha).



God weekend!
















 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar