fredag den 22. januar 2016

Bagud på point....

....halvanden uge mere præcist!

I halvanden uge har jeg næsten ikke ryddet op. Jeg har lavet mad og vasket tøj og fyldt i samt tømt opvaskemaskinen - men så er det stort set også alt! 
Eksamen har taget så meget af min tid, at jeg faktisk ikke en gang fik taget mig sammen til at bruge 15 minutter hver dag på mit "declutter projekt".

Nu må jeg igang igen - det er stadig køkkenet, der arbejdes med...


Først rodeskuffe, dernæst skuffen med poser, alufolie osv og så plastikbøtterne.
Jeg har ikke en rodeskuffe i mit køkken. Det eneste jeg har, der kommer tæt på, er et lille og et stort rum i min bestikskuffe - og der er allerede orden.

Min skuffe med poser, folie osv er der også altid nogenlunde orden i, da det ellers tager alt for lang tid at smøre madpakker om morgenen.
Det samme gælder faktisk vores plastikbøtter. Jeg har nogle, som jeg både bruger til madrester og nogle gange madpakker og så har jeg nogle der stort set kun bruges til madpakker. De er i hver deres kasse i mit køkkenskab. Det lille billede øverst til venstre er faktisk af det skab. I den sorte kasse har jeg tingene til madpakkerne. Ved siden af - bagerst i skabet - har vi drikkedunke og forrest i den hvide kasse er der snacks til madpakken. Det kan fx være frugtstænger, små rosinpakker, müsli-barer og den slags ting. På den nederste hylde er de plastikbøtter jeg mest bruger til madrester. 
På billedet her ved siden af er kassen med drikkedunke. Jeg har dem i en kasse for at undgå, at de vælter rundt inde i skabet. Jeg fandt ud af, at jeg havde nogle låg, der manglede deres "makker". de låg er nu lagt hen i min "køkken-kasse"(se længere nede), mens vi intensiverer jagten på makkeren. 
Dukker den ikke op, ryger låget ud inden for rimelig tid. Jeg har nogle flere bøtter, men de er i brug - og så har jeg pigerne mistænkt for, at de bøtter, der mangler, er inde på deres værelser!

Se, det her var den nemme del - jeg fik ordnet 3x15 minutter på 5 minutter. Det var let at få de første 3 dage indhentet. De næste 3 dage er lidt værre. Den sidste er gryder og pander - den er fin i forvejen, de skal bare vaskes op, før jeg kan tage et billede af skabet. Jeg har altså styr på både mandag (læse ugens opgaver), tirsdag, onsdag og torsdag - og næsten søndag. Fredag skulle jeg have haft ryddet op under vasken (åh-åh) og lørdag skulle jeg rydde op på hylderne i mine køkkenskabe. De to opgaver tager mere end 5 minutter - ikke så meget hylderne, der er fin orden - men tingene skal jo ud, så der kan gøres rent.
Jeg har lige været rundt for at tage før-billeder af det hele. I næste post vil I kunne se dem sammen med efter-billederne.

Inden jeg smutter, vil jeg lige fortælle, hvad min "køkken kasse" er for noget. Det er en kasse i min lille reol i køkkenet. Det er en slags transit-kasse. Jeg har en campingvogn, men den er lidt besværlig at komme til om vinteren. Jeg har derfor opfundet denne kasse til min campingvogn. Når jeg så fx skifter noget køkkengrej ud med noget nyt, så ryger det gamle hen i køkken kassen. Næste gang jeg så skal i campingvognen kommer kassen med og så ser jeg om tingen kan bruges i campingvognen inden den evt. ryger helt ud. Lige nu bruger jeg også kassen til nogle af de ting, som skal stå på den køkkenhylde, jeg ikke har hængt op endnu. 

Hav en god dag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar